Vzorčni zahtevi za oškodovane v obdobju od 2004 do 2008 pred zastaranjem zaradi neenake obravnave pred zakoni, ob uvedbi novega plačnega sistema v letu 2008 in do danes
Boj SVS za zaščito pravic pripadnikov Slovenske vojske se nadaljuje, tokrat na področju prikrajšanih častnikov, ki so bili obravnavani kot višji upravni delavci in niso prenašali razredov napredovanj ob napredovanju na zahtevnejše delovno mesto ter vseh pripadnikov, ki niso redno napredovali v spornem obdobju od 2004 do 2008.
Gre za neenako obravnavo in protiustavno stanje pri statusu pripadnikov Slovenske vojske.
Z 31. julijem zastara možnost sodnega varstva zaradi neenake obravnave pripadnikov Slovenske vojske ob uvedbi novega plačnega sistema 1. avgusta 2008 in do danes.
Vsi častniki z osnovnim količnikom 4.40 in višje, ki ste v obdobju od 1.7.2004 do 1.8.2008 napredovali na zahtevnejše delovno mesto, je vaša obravnava ob izvedenem napredovanju v omenjenem obdobju neenaka in protiustavna. Posledice protiustavnosti oz. protiustaven položaj ti častniki čutijo od začetka veljave novih predpisov plačnega sistema 1.8.2008 in vse do danes, saj imajo njihovi po stažu mlajši kolegi, ki so napredovali po 1.8.2008 v istem činu višje plače in to razmerje se ne more nikoli popraviti ob normalnem napredovanju obeh. Prihaja celo do tega, da sta častnika v istem činu v razmerju podrejeni nadrejeni in ima nadrejeni kljub več napredovanjem in ves čas boljšim službenim ocenam nižjo plačo kot njegov podrejeni, in to za nekaj 100 EUR.
Vzrok za neenako obravnavo je Pravilnik o napredovanju, ki je veljal v obdobju od 1.7.2004 do 1.8.2008 in je določal, da se višjim upravnim delavcem, ki so bili vsi z osnovnim količnikom 4.40 in višje, plačilni razredi ob napredovanju na zahtevnejše delovno mesto ne upoštevajo pri določitvi osnovnega količnika na novem zahtevnejšem delovnem mestu.
Pred omenjenim obdobjem veljave pravilnika do 1.7.2004 tega "pravila" ni bilo in po njegovi veljavi od 1.8.2008 dalje ga tudi ni več v predpisih. Pred spornim obdobjem so se plačilni razredi in po njem plačni razredi napredovanj prenašali oz. se upoštevajo pri določitvi plače na novem zahtevnejšem delovnem mestu.
V spornem obdobju veljave že omenjenega Pravilnika so vsi pripadniki Slovenke vojske, ki so redno napredovali v plačilnih razredih bili enako neenako protiustavno obravnavani in te posledice čutijo še danes. Pred spornim obdobjem in po njem velja triletno napredovalno obdobje, v spornem obdobju pa je sporen Pravilnik pogojeval redno napredovanje v plačilnem razredu z nenapredovanjem na zahtevnejše delovno mesto, torej če je nekdo v letu 2005 redno napredoval v plačilnem razredu, bi se morali pogoji za njegovo napredovanje ponovno ugotavljati po treh letih v letu 2008 in tako je tudi bilo, razen, če je ta posameznik zaradi dobrega dela v ocenjevalnem obdobju treh let napredoval na zahtevnejše delovno mesto, saj se mu je po spornem Pravilniku začelo ocenjevalno obdobje šteti na novo. Torej, če je obravnavani posameznik napredoval na zahtevnejše delovno mesto v letu 2007, je sporen Pravilnik določal, da se njegovo napredovalno obdobje od takrat šteje na novo in da bo po tej logiki lahko zopet redno napredoval v letu 2010. Takšno pogojevanje rednega napredovanje v plačilnih razredih z nenapredovanjem na zahtevnejše delovno mesto je veljalo le v obdobju od 1.7.2004 do 1.8.2008, vsi prej in po tem obdobju normalno redno napredujejo v plačilnih oz. plačnih razredih neodvisno od druge vrste napredovanja na zahtevnejše delovno mesto. To je neenaka obravnava pred zakoni in je protiustavna, posledice le te pa se vidijo oz. jih čutijo prikrajšani posamezniki še danes.
V Sindikatu vojakov Slovenije vemo, da je normalno in ustavno, da nek predpis do veljave novega predpisa, ki neko področje ureja manj ugodno za delavca in to razumejo tudi prikrajšani posamezniki. V sindikatu in posamezniki pa ne razumemo tega, da država z novim predpisom po nekem obdobju z novim predpisom zopet uvede ugodnejše pogoje za delavce in s tem vse prikrajšane v obdobju veljave manj ugodnega predpisa diskriminira in jih prikrajša za ne male zneske pri plači. Najhuje pa je to, da je to prikrajšanje trajno, saj nižje plače veljajo trajno in so mlajši kolegi z manj delovnih izkušenj v enakem pravnem položaju glede statusa in službenih ocen z višjo plačo. To stanje, ki velja še danes je protiustavno, saj gre za neenako obravnavo pred zakoni.
Gre za zakonito obravnavo, vendar med različnimi obdobji za neenako obravnavo pred zakoni. Da je bilo vse opisano izvedeno zakonito potrjuje tudi sodna praksa, saj so mnogi posamezniki zaradi prikrajšanja iskali svojo pravico na delovnem sodišču in vse do vrhovnega, a vsi neuspešno. Do sedaj pa še nihče ni zahteval presoje ustavnosti zaradi neneake obravnave in protiustavnega stanja, ki traja še danes.
Vsi prikrajšani zaradi opisane obravnave v obdobju od 1.7.2004 do 1.8.2008 so ugotovili oz. izvedeli za protiustavnost 1.8.2008, ker pred tem datumom ni bilo neenake obravnave, kot je obrazloženo je kršenje pravic delavcem normalno. Še posebej močno pa se je ta protiustavnost začela kazati ob napredovanjih po 1.8.2008, ko so podrejeni začeli prehitevati starejše kolege, ki so jim lahko tudi nadrejeni. To stanje traja še danes, pričelo pa se je s 1.8.2008.
31. julija letos poteče 5 letni zastaralni rok za sodno varstvo pravic, ki so na opisan način kršene pripadnikom Slovenske vojske in zato je zadnji čas, da pripadniki Slovenske vojske organizirano pristopimo k popravi opisanih krivic preko reprezentativnega sindikata v vojaških poklicih na legitimen in edini legalen način.
Zaradi neenake obravnave ob in po uveljavitvi Zakona o sistemu plač v javnem sektorju se tisti pripadniki Slovenske vojske, ki se v opisanem prepoznate kot prikrajšani od uvedbe novega plačnega sistema in ste zato še danes protiustavno in nepošteno prikrajšani, pridružite SVS-ju v boju za vašo ustavno pravico do enake obravnave pred zakoni.
Prikrajšani zaradi potiustavne in nepoštene obravnave so mnogi pripadniki, ki so napredovali po spornem Pravilniku po letu 2004 in pred uveljavitvijo Zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ker so izgubili že dosežen razrede napredovanj ali niso napredovali in so še danes prikrajšani napram drugim pripadnikom, ki so po 1. avgustu 2008 in do danes napredovali in ob napredovanju zadržali že dosežene plačne razrede napredovanj in pridobili še eden plačni razred zaradi napredovanja (kar je tudi pravilno) in ker imajo od 1.8.2008 vsi pripadniki triletno ocenjevalno obdobje.
V spodnjih povezavah objavljamo obrazložitev Ministrstva za obrambo glede opisanega, ki so jo podali pripadniku na internem spletu MORS (intranetu). Navajajo, da je vse v zvezi z opisano "anomalijo" bilo izvedeno skladno s predpisi in to tudi drži, kot smo zgoraj opisali. Zapisali so tudi, "kolikor je pobudnik mnenja, da je bil zakon v navedenem delu »krivičen«, torej da je neposredno posegel v njegove že pridobljene pravice, ima možnost (oziroma je imel) vložiti pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti oziroma zakonitosti navedenih določb ZSPJS na Ustavno sodišče RS."
V obrazložitvi je zavestno govora o posegu v že pridobljene pravice, saj ne gre za takšno protiustavnost in tisti, ki sledil njihovi obrazložitvi je zaveden. Gre za neenako obravnavo in posledično protiustaven status dveh enakih posameznikov, do te obravnave je prišlo 1.8.2008 in protiustavno stanje traja še danes.
To je nedopustno, da Ministrstvo za obrambo prizna napako in je ne želi popraviti in ima raje neenake pripadnike Slovenske vojske ter s tem vnaša nemir med pripadnike, takšno početje pa opravičuje s splošno krizo.
Zato Sindikat vojakov Slovenije poziva vse prikrajšane pripadnike Slovenske vojske, da se pridružijo boju za ustavno pravico do enake obravnave, saj bomo skupaj močnejši. Za vse prikrajšane smo pripravili ločeni vzorčni zahtevi za varstvo pravic (spodaj) za napredovane na zahtevnejše delovno mesto, ki so izgubili plačilne razrede in za tiste, ki se jim je zaradi napredovanja na zahtevnejše delovno mesto pričelo triletno ocenjevalno obdobje za redno napredovanje v plačilnem razredu šteti na novo.
V vzorčni zahtevi vnesite svoje podatke povsod kjer je tekst označen z rdečo barvo, tako izpolnjeno in podpisano zahtevo pošljite priporočeno naslovniku in Sindikatu vojakov Slovenije v vednost. Po poteku 60 dni (100.a ZObr) boste vsi, ki boste do 24. maja vložili zahtevo, vložili individualne tožbe skupaj, preko pooblaščene odvetniške pisarne SVS, ki bo sodišču ob vložitvi tožb predlagala vzorčni postopek, ki je cenejši in učinkovitejši (je absolutno prednosten), saj bo v vseh tožbah potrebno razsoditi na osnovi istega dejanskega stanja in iste pravne podlage. Vse stroške pooblaščene odvetniške pisarne SVS bo kril SVS, to velja tudi za tiste pripadnike Slovenske vojske, ki danes še niso člani SVS in se bodo včlanili do 24. maja.
Torej je potrebno zahtevo odposlati do 24. maja, saj 60 dnevni rok za odgovor na osnovi 100.a člena Zakona o obrambi poteče 24. julija in potem je še teden dni časa za vložitev tožb, torej do 31. julija.
V SVS si bomo v času do vložitve tožb in kasneje do obravnav na Delovnem in socialnem sodišču prizadevali za rešitev nastale situacije v socialnem dialogu, predvsem bomo rešitev zahtevali od pristojnega ministra za javno upravo dr. Gregorja Viranta, ki problematiko zelo dobro pozna. Vsi prikrajšani pripadniki, ki ste v okviru SVS pripravljeni v konkretnih postopkih v pomagati pa ste dobrodošli.
V naslednjih mesecih bo SVS problematiko prikrajšanih pripadnikov Slovenke vojske, častnikov, ki so napredovali na zahtevnejša delovna mesta in pri tem padli v slabši položaj (protiustaven), višjih podčastnikov in tistih, ki se jim je prekinilo ocenjevalno obdobje za redno napredovanje v plačilnem razredu poskusil predstaviti tudi Odboru za obrambo Državnega zbora Republike Slovenije ter Vrhovnemu poveljniku oboroženih sil ter Ministrstvu za notranje zadeve in javno upravo, saj verjamemo, da na Ministrstvu za obrambo problematiko zelo dobro poznajo, da pa tisti, ki so odgovorni za takšno stanje o tem ne vedo nič.
Zelo pomembno je, da se v okviru 5 letnega zastaralnega roka vloži čim več tožb z isto vsebino zaradi protiustavne neenake obravnave, saj bo to močan pritisk na sodišče in odgovorne, ki so pristojni za rešitev nastale situacije izvensodno.