Dodatna pojasnila SVS v zvezi s Pravilnikom o letnem dopustu
Pripadniki Slovenske vojske so ogorčeni nad Pravilnikom o letnem dopustu Ministrstva za obrambo in zgroženi ob ugotavljanju očitne nemoči ob samovoljni protiustavni neenaki obravnavi zaposlenih v Slovenski vojski. Na nevzdržne razmere v Slovenski vojski SVS opozarja že od svojega nastanka v letu 2009, ko smo kot prvi opozorili na dejstvo, da v Slovenski vojski vlada sistem "države v države" v kateri ne velja pravni red Republike Slovenije.
Takoj po ustanovitvi je SVS opozoril na pomanjkljivosti nadzora v Slovenski vojski in to tudi dokazal s prijavo protikorupcijski komisiji, ki je septembra 2009 izdala Načelno mnenje št. 179 (v povezavi spodaj), ki ga je MORS označil za neustreznega in se je v medijih okrog njega prepiral s Komisijo za preprečevanje korupcije, v povezavi spodaj je prispevek Slovenske tiskovne agencije, ki so ga takrat povzemali vsi mediji.
Pravilnik o letnem dopustu Ministrstva za obrambo ponovno potrjuje ugotovitve SVS iz leta 2009, da v Slovenski vojski vlada sistem, ki se ne zmeni za pravni red države. Sporen pravilnik ureja pravico do rednega letnega dopusta popolnoma samovoljno in v neskladju z zakonodajo ter zato protiustavno, ker nižji akt ureja nekaj drugače kot zakon in tako pripadnike Slovenske vojske obravnava neenako napram drugim javnim uslužbencem, saj za vse druge javne uslužbence v tej državi veljajo zakonska določila o pravici do dopusta. Najbolj bode v oči odvzetih 5 dni dopusta pripadnikom, ki so lani zaradi dosežene starosti 50 let že imeli dodatnih 5 dni dopusta, do katerega pa letos nimajo več pravice zaradi spornega pravilnika, ki določa to pravico delavcem po doseženih 55 letih in to kljub zakonskim določilom, da je meja za dodatnih 5 dni dopusta 50 let.
V preambuli pravilnika je zavajajoče navedeno, da je pravilnik izdan na podlagi mnenj sindikatov. Mnenja sindikatov ne predstavljajo pravne podlage za izdajo pravilnika, delodajalec jih je dolžan pridobiti pred izdajo akta, ki posega v pravice iz dela, enako določa tudi Zakon o obrambi. Delovno-pravna zakonodaja in Zakon o obrambi pa določata, da je minister dolžan uskladiti predlog v tem primeru pravilnika in v kolikor mu to ne uspe ga lahko sprejme v nasprotju z mnenjem sindikata ter ob tem sindikat seznaniti z razlogi za neupoštevanje mnenja sindikata.
SVS je za sporen pravilnik podal negativno mnenje, o čemer smo seznanili člana SVS in ostale pripadnike Slovenske vojske. Ministrstvo nam je posredovalo odgovor na mnenje in nanj smo v SVS podali dodatno obrazložitev mnenju, o čemer smo tudi poročali in vse ponovno objavljamo v povezavah spodaj.
Po našem mnenju je ministrstvo sprejelo pravilnik tudi po nezakonitem postopku, saj z SVS ni niti poskušalo uskladiti razlogov za negativno mnenje,kot to določa delovno-pravna zakonodaja ter obrambni zakon in je predpogoj oz. procesna predpostavka za izdajo pravilnika.
V SVS za druge sindikate ne vemo kakšno mnenje so podali, mi vemo, da smo podali negativnega in to smo še dodatno pojasnili ministrstvu po prejetem odgovoru. Preambula pravilnika je napisana zavajajoče, kot da je pravilnik izdan na osnovi mnenj sindikatov, ki se z njim strinjajo, to pa ne drži, vsaj za SVS ne drži, za ostale sindikate pa v SVS ne vemo. Mnenja sindikatov tudi če bi bila pozitivna (ne vemo za ostale sindikate kakšnega so podali) ne morejo predstavljati pravne podlage za izdajo pravilnika.
V SVS smo na Ustavno sodišče kot edino sodišče za razveljavitev oz. odpravo nezakonitih podzakonskih predpisov podali 11. aprila Zahtevo za odpravo spornega pravilnika in v obvestilu članom SVS odsvetovali podajanje pritožb na sklepe o letnem dopustu, ker menimo, da z njimi ni možno uspeti dokler je sporen nezakonit in protiustaven pravilnik v veljavi, saj so ga takšnega kot je dolžna spoštovati tudi delovna sodišča.
Lahko zaključimo, da sistem "države v državi" na obrambnem področju še vedno učinkovito deluje, saj imamo med 50 in 55 let stari pripadniki Slovenske vojske 5 dni manj dopusta od vseh ostalih toliko starih javnih uslužbencev Ko bomo dosegli starost 55 let pa nam bo tako prekinjeno delovno razmerje, ker bomo izpolnjevali pogoje za poklicno upokojitev po mnenju SVS za pripadnike SVS zgrešenem pokojninskem sistemu.
To dodatno pojasnilo smo podali zaradi zavajajoče preambule v spornem pravilniku in odzivov ogorčenja pripadnikov Slovenske vojske. Zanimivo ob tem je, da se na nas obrača več pripadnikov Slovenske vojske, ki še niso naši člani kot članov, saj nam naši člani zaupajo in sledijo navodilom o brezpredmetnosti podajanja pritožb. Na nas se v večini primerov obračajo člani drugih sindikatov zaradi navodil, ki so jih prejeli od svojega sindikata, da naj vložijo pritožbo zoper sklep o letnem dopustu. V SVS se ob tem sprašujemo ali takšnim pripadnikom sploh odgovarjati, saj so člani sindikatov, ki zastopajo tudi ostale zaposlene na ministrstvu izven Slovenske vojske in SVS-ja ne podpirajo, čeprav so pripadniki Slovenske vojske.