Današnja pogajanja z vlado v luči predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o sistemu plač v javnem sektorju
Konfederacija slovenskih sindikatov je pripravila Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o sistemu plač v javnem sektorju in ga pred današnjimi pogajanji sindikatov javnega sektorja in vlade posredovala vsem pogajalcem v seznanitev in podajanje pripomb ter popravkov.
Sindikat vojakov Slovenije je pripravil osnutek predloga zakona in 14. aprila ob izteku roka za odpravo neustavnosti pozval vse kvalificirane predlagatelje zakonov k vložitvi predloga zakona, več o tem v objavljenem prispevku na dan izteka roka, v povezavi:
S strani Ustavnega sodišča določen rok Državnemu zboru za odpravo neustavnega dela ZSPJS se danes izteka
Na prošnjo za vložitev predloga zakona se je odzvalo več poslancev Državnega zbora. Končni predlog zakona se je izoblikoval v Konfederaciji slovenskih sindikatov, katere predstavnik bo tudi predstavnik predlagatelja v zakonodajnem postopku.
Predlog zakona, ki ga objavljamo v izvirniku (povezava spodaj), bo vložen za sprejem po skrajšanem postopku, kakor Poslovnik državnega zbora predvideva za predloge zakonov, ki izvršujejo odločbe Ustavnega sodišča in odpravljajo neustavne dele zakonov.
Predvideno je, da bo v naslednjem tednu predlog zakona vložil politično neodvisen nepovezan poslanec Ivo Vogrin. Neobičajno je, da predloge zakonov s katerimi se izvršujejo odločbe Ustavnega sodišča pripravljajo v sindikatih, medtem ko je za ustavnost in zakonitost delovanja v javnem sektorju odgovorna vlada in resorno ministrstvo. Z izbiro politično neodvisnega poslanca smo se v sindikatu želeli izogniti političnemu opredeljevanju in poslancu Ivo Vogrinu smo kot nepovezanemu poslancu v Konfederaciji slovenskih sindikatov ter Sindikatu vojakov Slovenije izredno hvaležni, da se je sam ponudil in prevzel vlogo vlagatelja predloga zakona.
Ugotovljena neustavnost Zakona o sistemu plač v javnem sektorju je eden od ključnih dejavnikov, ki vplivajo na nevzdržno stanje v Slovenski vojski, kjer smo v službi za enakovredno plačilo kot ga prejemajo drugi javni uslužbenci doma pripravljeni za prihod na delo. V letošnjem letu pa je Ministrstvo za obrambo pripadnikom prenehalo z izplačevanjem še teh 80 centov na uro, ker bi naj bila prisotnost na delovnem mestu brez plačila poseben pogoj dela na obrambnem področju. To je preprosto nevzdržno in nedopustno ter možno zato, ker se sindikati obrambnega področja ne morejo pogajati po svoji volji in so odvisni od sindikatov, ki zastopajo zaposlene na področjih z velikim številom zaposlenih.
Iz opisanega primera (slika zgoraj) v obrazložitvi predloga je nazorno prikazana ugotovljena neustavnost v praksi in podobna situacija je tudi na drugih področjih v javnem sektorju, posebej na področjih z malo številnimi poklicnimi skupinami.
Prva ugotovitev vsakega, ki vsaj malo ve o plačah v javnem sektorju je ta, da izvršitev odločbe Ustavnega sodišča (za kar je rok že potekel) pomeni razpad enotnega plačnega sistema v javnem sektorju, ker je v eni kolektivni pogodbi skoraj nemogoče vsakokrat ob podpisovanju pogodbe ali njenih aneksov uskladiti interese zaposlenih iz več deset različnih dejavnosti, ki nimajo popolnoma nič skupnega, razen tega, da imajo plače iz denarja državljank in državljanov, ker delajo za njih.
S predlogom zakona želimo doseči to, da bo zaposlenim v Slovenski vojski in zaposlenim na drugih malo številčnih področjih javnega sektorja povrnjena ustavna pravica do pogajanj za plače po lastni volji, ki jim je bila doslej omejena z neustavnim zakonom, kateri pa na žalost kljub danemu in iztečenemu roku Državnemu zboru še vedno velja.