Zahteva SVS za odpravo 31.a in 31.b člena Pravilnika o napredovanju zaposlenih v državni upravi in popravo škodljivih posledic vložena na Ustavno sodišče
Z zahtevo SVS od Ustavnega sodišča zahteva ugotovitev neustavnega urejanja zakonske materije z nižjim aktom pravilnikom, ker so bile zaradi neustavnega urejanja zakonske materije s pravilnikom grobo kršene pravice pripadnikov Slovenske vojske. Po neustavnem pravilniku so na diskriminatoren način bili obravnavani vsi pripadniki, ki so napredovali na zahtevnejše delovno mesto v obdobju od 1. 7. 2004 do 1. 8. 2008, od imenovanj v nazive javnih uslužbencev do uveljavitve reforme plačnega sistema ter tako bili in so še prikrajšani za visok del plače.
Diskriminatorno je bilo obravnavanih več kategorij pripadnikov Slovenske vojske, največja krivica pa je bila storjena vsem podčastnikom, ki so v navedenem obdobju napredovali na višja delovna mesta višjih podčastnikov in ob tem izgubili razrede napredovanj ter vsem častnikom, ki so v navedenem obdobju napredovali na zahtevnejše delovno mesto in kot višji upravni delavci niso zadržali razredov napredovanj. Na podoben način je bilo prikrajšanih tudi nekaj vojaških uslužbencev, tisti, ki so napredovali v višje vojaške uslužbence in za nagrado pri tem zadržali staro plačo brez prenašanja razredov napredovanj.
Za storjeno krivico vedo vsi vodilni v MORS in GŠSV in nihče ni želel in ni odpravil škode, ki je bila storjena mnogim pripadnikom na diskriminatoren način, saj so vsi v podobni situaciji pred navedenim obdobjem in po njem zadržali vse plačne razrede napredovanj in tako s plačo prekašali manj izkušene kolege. Škodljive posledice diskiminatorne obravnave z leti naraščajo, saj je pošteno obravnavanih vedno več pripadnikov, vsi po 1. 8. 2008. Generalmajor mag. Alojz Šteiner je v letu 2010 podčastniškemu zboru obljubil, da bo storjeno krivico odpravil a se je izkazalo, da je to bila le igra v kateri so pripadniki bili grobo izigrani, predvsem podčastniški zbor z vodstvom na čelu. Zaradi dane obljube pa je SVS v letu 2010 ustavil vse postopke za odpravo škode. Tudi SVOZ je poskušal odpraviti storjeno a jim več kot dopisa ministra za javno upravo v katerem je bila nepravilnost nedvomno priznana, ni uspelo pridobiti. Navodil Ministrstva za javno upravo dr. Gregorja Viranta iz leta 2009 pa obrambno ministrstvo ni upoštevalo, češ da bi ravnanje po njih bilo nezakonito. To je očitno tudi bila igra dveh ministrstev, saj bi se krivica s škodo lahko odpravila, če bi obstajala želja in skrb za zaposlene na strani vodstvenega kadra MORS in GŠSV na različne zelo preproste načine.
Pred potekom 5 letnega zastaralnega je SVS pozval vse prikrajšane, da vložijo zahteve za varstvo pravic in mnogi so to storili, okrog 50 pripadnikov. Do danes po vedenju v SVS ni odgovora prejel niti eden.
Na Ustavno sodišče vložena Zahteva za ugotovitev neustavnosti 31. a in 31. b člena Pravilnika o napredovanju zaposlenih v državni upravi ter njuno odpravo s predlogom za absolutno prednostno obravnavo, ki je vložena na Ustavno sodišče bo ob koncu tega ali v naslednjem tednu z vsemi prilogami posredovana vsem, ki so se odzvali na poziv SVS in podali Zahtevo za varstvo pravic na Združeni sektor za kadre ter dostavili dokumentacijo za dokazovanje diskriminatorne obravnave. U
O vseh "pripravah" in odločanju o pravilnem pristopu za odpravo škodljivih posledic diskriminatorne obravnave je bilo več objavljenega na spletnih straneh SVS in vsega ne bomo ponovno navajali. Ponovno želimo le poudariti glavni namen zahteve, ta pa je, da Ustavno sodišče po ugotovljeni neustavnosti izpodbijanih členov pravilnika odloči o odpravi škodljivih posledic, kar lahko stori v takšnih primerih in v SVS upamo, da bo to tudi storilo.
Navedemo pa lahko aktivnosti SVS za nadaljevanje boja za pravice pripadnikov Slovenske vojske, ki že potekajo in so v zaključni fazi. Verjetno bo že v naslednjem tednu na Ustavno sodišče vložena nova zahteva za ugotovitev neustavnosti 1. odstavka 99. člena Zakona o obrambi, ki vojaškim osebam pri opravljanju vojaške službe v celoti prepoveduje stavko. V SVS menimo, da je ta določba neustavna, saj v miru ni potrebe za popolno prepoved stavke, ker javni interes za takšno omejitev po mnenju SVS ne obstaja, razen v nekaj nalogah Slovenske vojske, ki pa se lahko izvzamejo kakor to tudi predvideva Ustava Republike Slovenije.
Dokler vojaške osebe v času opravljanju vojaške službe ne morejo stavkati je smisel sindikatov in poslanstvo le teh v Slovenski vojski omejeno in zaposleni v Slovenski vojski smo odvisni le od dobre volje visokih državnih uradnikov. Posledice neustavne ureditve oz. popolne prepovedi stavke pripadniki čutimo vsak mesec ko prejmemo plačo, saj smo plačani skoraj enako kot drugi javni uslužbenci, ki lahko stavkajo in opravljajo manj zahtevna dela od opravljanja vojaške službe. Tudi pogodbeni koncept delovnih razmerij v organizaciji kjer je stavka v celoti prepovedana ne more biti in ni zdrav (zato tudi nimamo kolektivne pogodbe), ker vzvodi za kontrolo in uravnavanje ne obstajajo in zato v SVS menimo, da je nujno od Ustavnega sodišča zahtevati, da ugotovi neustavnost popolne prepovedi stavke v Slovenski vojski.
Že samo primerjava s policisti, katerih glavne naloge se izvajajo v miru in lahko stavkajo z omejitvami pokaže neustavnost popolne prepovedi stavke za pripadnike Slovenske vojske.
Če bomo uspešni na Ustavnem sodišču in s tem izborili možnost stavke le te ne izključujemo za odpravo in do odprave škodljivih posledic uporabe po našem mnenju neustavnih diskriminarotnih členov Pravilnika o napredovanju v državni upravi.