Ustavno sodišče tudi o dodani dobi kot pravici iz obveznega pokojninskega zavarovanja, kar pa dodana doba ni
Sindikat vojakov Slovenije je na Ustavno sodišče naslovil zahtevo za presojo ustavnosti pomena pojma dodana doba, ki ga določa ZPIZ-2 v 8. točki 7. člena. Z obrazložitvijo pomena pojma je v zakonu pravica iz poklicnega zavarovanja prenesena med pravice starostnega upokojevanja in zato je ZPIZ-2 notranje neskladen oz. nekonsistenten, saj med pojmi pojasnjuje nekaj, kar v zakonu ne obstaja. Nekonsistentnost ZPIZ-2 glede dodane dobe pa je glavni razlog za dvojno predčasno upokojevanje vojaških oseb s prekinitvijo delovnega razmerja za nedoločen čas, kljub občutno nižjim starostnim pokojninam od polnih.
V letošnjem marcu je Sindikat vojakov Slovenije na Ustavno sodišče že vložil zahtevo za presojo določil obrambnega zakona, ki določa prenehanje delovnega razmerja vojaškim osebam ob izpolnitvi pogojev za starostno upokojitev in v povezavi z ZPIZ-2 ob izpolnitvi pogojev za poklicno upokojitev.
Razveljavitev določil obrambnega zakona o prekinitvi delovnega razmerja bi rešilo tudi težave z dvojnim predčasnim upokojevanjem, saj bi se vsak sam lahko odločil do kdaj bo delal, tako kot vsi drugi državljani Slovenije, razen javnih uslužbencev, ki se morajo upokojiti ob dopolnitvi 40 let pokojninske dobe, kar je tudi za vojaške osebe ter Sindikat vojakov Slovenije sprejemljivo.
Ustavno sodišče je 10. julija o tej zahtevi že odločalo in po pojasnilu generalnega sekretarja dr. Sebastian Nerada (v povezavi spodaj) bi naj dokončno odločilo v mesecu septembru. Danes 11. 9. na 24. seji Ustavnega sodišča le to še ne bo nadaljevalo z odločanjem, to pa pomeni, da ni več upanja za ohranitev službe za pripadnike Slovenske vojske, ki jim bo prekinjeno delovno razmerje v dneh do naslednje seje Ustavnega sodišča, saj bodo pred novo sejo ostali brez zaposlitve.
Takoj po sodnih počitnicah je Sindikat vojakov Slovenije na Ustavno sodišče podal tudi zahtevo za presojo ustavnosti pomena pojma dodana doba, ki ga določa ZPIZ-2 v 8. točki 7. člena.
Z določitvijo pojma dodana doba v neskladju z samim ZPIZ-2 je pravica iz poklicnega zavarovanja prenesena med pravice obveznega zavarovanja oziroma starostnega upokojevanja in zato je ZPIZ-2 notranje neskladen oz. nekonsistenten, saj med pojmi pojasnjuje nekaj, kar v zakonu ne obstaja. Nekonsistentnost ZPIZ-2 glede dodane dobe pa je glavni razlog za dvojno predčasno upokojevanje vojaških oseb s prekinitvijo delovnega razmerja za nedoločen čas, kljub občutno nižjim starostnim pokojninam od polnih.
Za Sindikat vojakov Slovenije je nesprejemljivo, da ZPIZ-2 s sistemom poklicnega upokojevanja ne sledi osnovnemu namenu pokojninske reforme zamenjave beneficirane delovne dobe s poklicnim upokojevanjem. Dodana doba, ki predstavlja četrtino obdobja opravljanja težavnega poklica, zaradi neustavnosti definicije pojma dodana doba vojaškim osebam zamenjuje bivšo beneficijo brez pravic do odmere starostne pokojnine za to obdobje, še pred tem pa jim zaradi določil obrambnega zakona preneha delovno razmerje ob izpolnitvi pogojev za poklicno upokojitev in s tem se vojaškim osebam dodana doba upošteva dvakrat, pri poklicnem in starostnem upokojevanju. Zaradi tega dvojnega predčasnega upokojevanja pa pride do doživljenske občutno nižje odmere starostne pokojnine. Velika večina pripadnikov Slovenske vojske oz. kar vsi bi želeli delati tako dolgo, da bi se po izčrpanju poklicne pokojnine lahko starostno upokojili kot vsi drugi državljani Slovenije s polno odmero starostne pokojnine. Dokler velja pojem dodana doba kot je opredeljen v ZPIZ-2 pa tega pripadniki Slovenske vojske ne morejo doseči, ker jim Ministrstvo za obrambo prekine delovno razmerje in so na stara leta brez zaposlitve z nižjo starostno pokojnino, kot da bi se upokojili predčasno.
V Sindikatu vojakov Slovenije še vedno verjamemo v delovanje pravne države in, da bo najvišje Ustavno sodišče razsodilo razumno ter tako omogočilo vojaškim osebam delo do polnih starostnih pokojnin.