Predstavljeni vladni predlogi ukrepov na področju plač na podlagi primerjave plač v javnem in realnem sektorju so za SVS nesprejemljivi
Včeraj so sindikatom javnega sektorja bili predstavljeni predlogi, ki nepošteno posegajo v plače zaposlenih. Predlagano ni pošteno, saj bi naj šlo za linearno nižanje plač z zmanjševanjem dodatkov za delo v posebnih pogojih dela, ki izhajajo iz razporeditve delovnega časa. Ne gre za linearno zmanjševanje in zato ter splošno v SVS ne podpiramo predlaganega. O splošno nepoštenem plačnem sistemu včeraj na sestanku sploh ni bilo govora, kot da imamo idealno ureditev plač v javnem sektorju. Naše nestrinjanje z nepoštenimi ukrepi utemeljujemo tudi z analizo plač v javnem in realnem sektorju.
Dodatni ukrepi, ki jih predlaga vladna stran k že veljavnim ukrepom so:
Dodatni ukrepi, ki jih predlaga vladna stran k že veljavnim ukrepom so:
- ukinitev dodatka za stalnost;
- ukinitev dodatka za specializacijo, magisterij ali doktorat;
- znižanje dodatka za delovno dobo;
- znižanje dodatka za delo v nedeljo;
- znižanje dodatka za delo na dan, ki je z zakonom določen kot dela prost dan;
- dodatno zmanjševanje števila javnih uslužbencev v obdobju januar 2015 – januar 2016, pri čemer se to zmanjšanje nanaša na število zaposlenih, katerih plače se financirajo iz javnih sredstev.
V Sindikatu vojakov Slovenije smo proti vsakršnih dodatnim ukrepom za zmanjševanje plač pripadnikom Slovenske vojske in nimamo namena podpisovati ničesar, kar bi nam dodatno zmanjševalo plače. Plače v Slovenski vojski so že na najnižji možni točki in nižje od primerljivih v gospodarstvu.
Iz analize plač realnega in javnega sektorja po tarifnih razredih izhaja (izdelana aprila letov v SVS, z upoštevanjem minimalnih plač po tarifnih razredih izvzetih iz kolektivnih pogodb), da imajo v javnem sektorju plače višje od primerljivih v realnem sektorju le visoko izobraženi delavci v javnem sektorju, medtem ko imajo javni uslužbenci VI. tarifnega razreda in nižjega v javnem sektorju nižje plače od primerljivih v gospodarstvu. Velika večina delavcev je z VI. ali nižjo stopnjo izobrazbe v obeh sektorjih in iz tega izhaja, da imajo delavci v gospodarstvu višje plače kot delavci v javnem sektorju in enako nedvomno velja tudi za regres, da ne govorimo o trinajstih in več plačah, ki jih v javnem sektorju lahko le sanjamo.
Iz ugotovljenih dejstev, ki izhajajo iz veljavnih kolektivnih pogodb, v Sindikatu vojakov Slovenije ne moremo pristati na nikakršno dodatno nižanje plač v Slovenski vojski.
Iz objavljene analize plač javnega in realnega sektorja je vsakemu lahko jasno, da če želimo govoriti o enakomernem porazdeljevanju bremen krize, ki jo vlada in koalicija toliko poudarjata, je potrebno z novim letom opustiti danes veljavne varčevalne ukrepe v javnem sektorju in bremena krize porazdeliti bolj enakomerno, saj so v gospodarstvu plače dosti višje kot v javnem sektorju.
Ob napovedanem varčevanju za stroške materialne oskrbe v Slovenski vojski OPOZARJAMO, da v Slovenski vojski ni več rezerv in, da se delovanje z minimalnimi sredstvi pozna na pripravljenost vojske o čemer je opozarjal že predsednik države in vrhovni poveljnik oboroženih sil Borut Pahor. V Sindikatu vojakov Slovenije se opozorilom vrhovnega poveljnika pridružujemo in dodatno OPOZARJAMO na močan negativen vpliv varčevanja z materialnimi sredstvi pri pripadnikih Slovenske vojske, ki se odražajo v raznih odklonilnih dejanjih in psiholoških težavah doma in na misijah s čimer se v sindikatu srečujemo dnevno.