Minister Karl Erjavec ponovno zavaja, spreobrača dejstva in navaja neresnice v zvezi z objavo SVS
SVS je v svoji objavi 10. maja, v povezavi: Obvestilo članicam in članom SVS ob odpovedi Pogodbe za zagotavljane pogojev za delovanje SVS, navedel glavni razlog za predlog za sklic Odbora za obrambo njihovemu predsedniku in poziv poslancem k vložitvi interpelacije, ki je za ministra predstavljal razlog za prekinitev pogodbe. Glavni razlog za predlog in poziv, kot smo zapisali in je naveden pod 1. točko poziva, je ministrova neaktivnost v socialnem dialogu in ker ni upošteval niti navodil predsednika vlade o tem, da se s predstavniki SVS sreča in predsednika vlade seznani o dogovorjenem s SVS za povrnitev zaupanja.
V mesecu decembru sprejeta uredba vlade, ki je na novo določila plače v SV je bila sprejeta popolnoma enostransko mimo SVS, dosti manj ugodno za pripadnike SV kot za druge pooblaščene uradne osebe in javne uslužbence. Po izjavah predstavnikov policijskih sindikatov za RTV SLO o dvigu plač za dva plačna razreda po narejenih neodvisnih analizah plač, ki so zaveza vlade v decembra sklenjenem sporazumu o zaključku stavke policistov in v drugi točki sklepa vlade ob sprejemu uredbe o plačah za SV, smo se 12. februarja s pismom (v povezavi: pismo SVS Marjanu Šarcu) obrnili na predsednika vlade zaradi porušenega zaupanja v neodvisnost analiz, saj izjave policijskega sindikalista nakazujejo na dogovor o dvigu plač policistom za dva plačna razreda na podlagi neodvisnih analiz. Izsek zaključka pisma SVS predsedniku vlade o preklicu protestnega shoda ob danih zagotovilih o neodvisnosti analiz:

Iz kabineta predsednika vlade so naše pisanje odstopili v reševanje ministru Karlu Erjavcu in njemu osebno naložili izvedbo srečanja s predstavniki SVS za povrnitev zaupanja, v povezavi: odstop pisma SVS. Izsek iz dopisa kabineta predsednika vlade o odstopu pisma SVS v reševanje ministru:
Srečanja z ministrom Karlom Erjavcem do danes ni bilo in to je glavni razlog za predlog za sklic Odbora za obrambo njihovemu predsedniku in poziv poslancem k vložitvi interpelacije, torej gre za nedvomno ministrovo neaktivnost v socialnem dialogu. Zapisali smo tudi, da minister ni upošteval niti navodil predsednika vlade, kar tudi nedvomno drži.
V objavi na spletnih straneh ministrstva, v povezavi: Odziv Ministrstva za obrambo na navedbe Sindikata vojakov Slovenije glede razlogov za odpoved pogodbe o zagotavljanju pogojev za delovanje sindikata minister pojasnjuje, da je s sindikatom SVS potekal redni dialog s pooblaščeno osebo, državnim sekretarjem ministrstva, kar drži, in dr. Klemnu Grošlju smo se za njegovo delo tudi zahvalili v objavi: Zahvala dr. Klemnu Grošlju in apel k vztrajanju.
Dr. Grošelj nam je na naše prošnje o srečanju z ministrom za obrambo za povrnitev zaupanja, preden smo se obrnili na predsednika vlade, večkrat odgovoril, da se minister ne želi srečati z nami, čeprav ga je tudi sam na njegovih kolegijih večkrat prosil za to. Predlog za sklic Odbora za obrambo njihovemu predsedniku in poziv poslancem k vložitvi interpelacije je SVS podal zaradi neaktivnosti ministra Karla Erjavca v socialnem dialogu in ne ministrstva (kar navaja ministrstvo v svoji objavi), kot smo v objavi tudi zapisali, saj smo zaradi tega in tudi njegovih, za pripadnike SV nedopustnih izjav, o možnem streljanju na Postojno, izgubili zaupanje v ministra in ne v ministrstvo.
V obvestilu ministrstva je pojasnjeno tudi, da se minister ni odločil za prekinitev pogodbe zaradi nedavnih aktivnosti SVS v zvezi z neaktivnostjo ministra Erjavca v socialnem dialogu, kot je navedeno v obvestilu članom sindikata, ampak zaradi nespoštovanja zakonskih določil glede obsega in vsebine sindikalnega delovanja. Nikjer v odpovedi pogodbe niti v dodatni obrazložitvi pa, razen nekih pavšalnih navedb o kršitvah, ni naveden konkreten razlog za odpoved pogodbe. Še danes ne vemo s čem smo prestopili meje sindikalnega delovanja v demokratični družbi, kje so te meje določene in kje smo meje prestopili oz. kje smo kršili zakonodajo. Ob tem naj pojasnimo, da je SVS samostojna v dejavnosti obrambe in vojaških poklicih reprezentativna sindikalna organizacija zaposlenih v SV in na obrambnem ministrstvu, ki samostojno sprejema odločitve o svojem delovanju v skladu z Ustavo RS, ki določa svobodno delovanje sindikatov. Noben zakon pa ne omejuje sindikalnega delovanja, tudi Zakon o obrambi ne. Zakon o obrambi le omejuje upoštevanje mnenj sindikata s tem, ko za sindikat določa, da ne more dajati mnenj k formacijam in organizaciji vojske, njeni opremljenosti, delovanju, pripravljenosti in uporabi ter k aktom vodenja in poveljevanja v vojski oziroma so njegova mnenja, če jih na obrambnem področju delujoč sindikat poda, ta za ministra in načelnika generalštaba ter druge poveljujoče neobvezna. Izsek 100. b člena Zakona o obrambi:

Iz Zakona o obrambi torej izhaja, da so omenjena mnenja neobvezujoča, nikakor pa ne izhaja, da jih sindikat ne sme podajati, kot si to razlaga minister za obrambo. Edino, kar je sindikatu prepovedano in česar se v sindikalnem boju ne sme izvajati je stavka oziroma aktivnosti povezane s stavko, saj pripadniki SV po zakonu ne smemo stavkati.
Ponovno poudarjamo, da SVS s svojim delovanjem ni kršil nobenih zakonskih določil, niti pogodbe z ministrstvom o zagotavljanju pogojev za delovanje SVS. Očitanih kršitev sporazumnega in strpnega reševanja posamičnih vprašanj v okviru ministrstva, kot to določa pogodba za delovanje SVS, preprosto ni bilo in jih SVS tudi ni storil. Izjave policijskih sindikalistov in analize plač pooblaščenih uranih oseb ter javnih uslužbencev presegajo okvir obrambnega ministrstva in zato smo se tudi obrnili na predsednika vlade, odgovornega za delovanje celotnega javnega sektorja in države, ker se Karl Erjavec ni želel srečati z nami. Po odstopu našega pisma predsednika vlade ministru Karlu Erjavcu v reševanje, se ta s predstavniki SVS, kot mu je naročil predsednik vlade, ni srečal v treh mesecih in zato smo se obrnili na predsednika Odbora za obrambo ter poslance, ker drugega sogovornika za delovna vprašanja, ki presegajo okvir sindikalnega delovanja na obrambnem področju v Sloveniji nimamo. Verjetno pa tokratna oblast sindikatu ne prepoveduje seznanjanja poslancev s težavami, ki jih imamo pripadniki SV in pozivanja k reševanju istih. Če pa je temu tako, pričakujemo jasno izraženo prepoved pisanja poslancem Državnega zbora v tem mandatu.
V povezavi objavaljamo včerajšnji prispevek novinarja Aleša Kocjana: Teflonski minister je naletel na jekleno pest, ki lepo povzema nedavna zavajanja, spreobračanja dejstev in navajanja neresnic ministra Karla Erjavca.

Iz kabineta predsednika vlade so naše pisanje odstopili v reševanje ministru Karlu Erjavcu in njemu osebno naložili izvedbo srečanja s predstavniki SVS za povrnitev zaupanja, v povezavi: odstop pisma SVS. Izsek iz dopisa kabineta predsednika vlade o odstopu pisma SVS v reševanje ministru:

Srečanja z ministrom Karlom Erjavcem do danes ni bilo in to je glavni razlog za predlog za sklic Odbora za obrambo njihovemu predsedniku in poziv poslancem k vložitvi interpelacije, torej gre za nedvomno ministrovo neaktivnost v socialnem dialogu. Zapisali smo tudi, da minister ni upošteval niti navodil predsednika vlade, kar tudi nedvomno drži.
V objavi na spletnih straneh ministrstva, v povezavi: Odziv Ministrstva za obrambo na navedbe Sindikata vojakov Slovenije glede razlogov za odpoved pogodbe o zagotavljanju pogojev za delovanje sindikata minister pojasnjuje, da je s sindikatom SVS potekal redni dialog s pooblaščeno osebo, državnim sekretarjem ministrstva, kar drži, in dr. Klemnu Grošlju smo se za njegovo delo tudi zahvalili v objavi: Zahvala dr. Klemnu Grošlju in apel k vztrajanju.
Dr. Grošelj nam je na naše prošnje o srečanju z ministrom za obrambo za povrnitev zaupanja, preden smo se obrnili na predsednika vlade, večkrat odgovoril, da se minister ne želi srečati z nami, čeprav ga je tudi sam na njegovih kolegijih večkrat prosil za to. Predlog za sklic Odbora za obrambo njihovemu predsedniku in poziv poslancem k vložitvi interpelacije je SVS podal zaradi neaktivnosti ministra Karla Erjavca v socialnem dialogu in ne ministrstva (kar navaja ministrstvo v svoji objavi), kot smo v objavi tudi zapisali, saj smo zaradi tega in tudi njegovih, za pripadnike SV nedopustnih izjav, o možnem streljanju na Postojno, izgubili zaupanje v ministra in ne v ministrstvo.
V obvestilu ministrstva je pojasnjeno tudi, da se minister ni odločil za prekinitev pogodbe zaradi nedavnih aktivnosti SVS v zvezi z neaktivnostjo ministra Erjavca v socialnem dialogu, kot je navedeno v obvestilu članom sindikata, ampak zaradi nespoštovanja zakonskih določil glede obsega in vsebine sindikalnega delovanja. Nikjer v odpovedi pogodbe niti v dodatni obrazložitvi pa, razen nekih pavšalnih navedb o kršitvah, ni naveden konkreten razlog za odpoved pogodbe. Še danes ne vemo s čem smo prestopili meje sindikalnega delovanja v demokratični družbi, kje so te meje določene in kje smo meje prestopili oz. kje smo kršili zakonodajo. Ob tem naj pojasnimo, da je SVS samostojna v dejavnosti obrambe in vojaških poklicih reprezentativna sindikalna organizacija zaposlenih v SV in na obrambnem ministrstvu, ki samostojno sprejema odločitve o svojem delovanju v skladu z Ustavo RS, ki določa svobodno delovanje sindikatov. Noben zakon pa ne omejuje sindikalnega delovanja, tudi Zakon o obrambi ne. Zakon o obrambi le omejuje upoštevanje mnenj sindikata s tem, ko za sindikat določa, da ne more dajati mnenj k formacijam in organizaciji vojske, njeni opremljenosti, delovanju, pripravljenosti in uporabi ter k aktom vodenja in poveljevanja v vojski oziroma so njegova mnenja, če jih na obrambnem področju delujoč sindikat poda, ta za ministra in načelnika generalštaba ter druge poveljujoče neobvezna. Izsek 100. b člena Zakona o obrambi:

Iz Zakona o obrambi torej izhaja, da so omenjena mnenja neobvezujoča, nikakor pa ne izhaja, da jih sindikat ne sme podajati, kot si to razlaga minister za obrambo. Edino, kar je sindikatu prepovedano in česar se v sindikalnem boju ne sme izvajati je stavka oziroma aktivnosti povezane s stavko, saj pripadniki SV po zakonu ne smemo stavkati.
Ponovno poudarjamo, da SVS s svojim delovanjem ni kršil nobenih zakonskih določil, niti pogodbe z ministrstvom o zagotavljanju pogojev za delovanje SVS. Očitanih kršitev sporazumnega in strpnega reševanja posamičnih vprašanj v okviru ministrstva, kot to določa pogodba za delovanje SVS, preprosto ni bilo in jih SVS tudi ni storil. Izjave policijskih sindikalistov in analize plač pooblaščenih uranih oseb ter javnih uslužbencev presegajo okvir obrambnega ministrstva in zato smo se tudi obrnili na predsednika vlade, odgovornega za delovanje celotnega javnega sektorja in države, ker se Karl Erjavec ni želel srečati z nami. Po odstopu našega pisma predsednika vlade ministru Karlu Erjavcu v reševanje, se ta s predstavniki SVS, kot mu je naročil predsednik vlade, ni srečal v treh mesecih in zato smo se obrnili na predsednika Odbora za obrambo ter poslance, ker drugega sogovornika za delovna vprašanja, ki presegajo okvir sindikalnega delovanja na obrambnem področju v Sloveniji nimamo. Verjetno pa tokratna oblast sindikatu ne prepoveduje seznanjanja poslancev s težavami, ki jih imamo pripadniki SV in pozivanja k reševanju istih. Če pa je temu tako, pričakujemo jasno izraženo prepoved pisanja poslancem Državnega zbora v tem mandatu.
V povezavi objavaljamo včerajšnji prispevek novinarja Aleša Kocjana: Teflonski minister je naletel na jekleno pest, ki lepo povzema nedavna zavajanja, spreobračanja dejstev in navajanja neresnic ministra Karla Erjavca.



