Enako plačevanje pripravljenosti vojakom v službi kot ostalim javnim uslužbencem doma v presojo ustavnosti
SVS že tri leta nenehno opozarja in na vse možne načine poskuša urediti pošteno plačevanje pripadnikov Slovenske vojske, saj se od plačne reforme javnega sektorja v letu 2008 načrtno diskriminatorno plačuje vojake z 80 centi na uro za pripravljenost v službi, enako kot so plačani ostali javni uslužbenci pripravljeni doma za prihod v službo. Z vloženo Zahtevo za presojo ustavnosti na Ustavno sodišče SVS poskuša urediti pošteno plačilo in popravo storjene krivice pripadnikom Slovenske vojske s predlogom za odreditev poštenega plačila za že opravljeno delo od leta 2008 naprej. Žalostno!
Slovenska tiskovna agencija Dnevnik
V povezavi Plačilo pripravljenosti so zbrane objave o vseh dozdajšnjih poskusih urejanja plačila pripravljenosti na delovnem mestu in določenem kraju, ki ga za pripadnike Slovenske vojske določa obrambni zakon in se jim takšno delo odreja z ukazi brez možnosti ugovarjanja in stavke.
SVS je v zadnjih treh letih pozval odgovorne k ureditvi dostojnega plačila pripadnikov Slovenske vojske, vključno s vrhovnim poveljnikom oboroženih sil predsednikom Republike Slovenije. Na delovnem in socialnem sodišču smo sprožili dva kolektivna spora in oba izgubili, ker plačilo pripravljenosti na delovnem mestu ali določenem kraju s splošnimi predpisi od plačne reforma leta 2008 ni nikjer določeno. S prvim kolektivnim sporom smo zahtevali plačilo razlike za že opravljeno delo do nadur in v drugem izpodbijali Pravilnik Ministrstva za obrambo, ki je v februarju leta 2013 formaliziral nezakonito in predvsem protiustavno plačevanje pripravljenosti v službi z 20% urne postavke, kot prejemajo plačano stalno pripravljenost drugi javni uslužbenci stalno pripravljeni doma za prihod v službo. Med pravdnima postopkoma na delovnem sodišču v lanskem letu je dr. Gregor Virant sindikatom javnega sektorja predlagal sklenitev Aneksa št. 7 h Kolektivni pogodbi za javni sektor - KPJS, ki bi uredil sporno plačevanje s plačilom v višini 50% urne postavke. Po izgubljenih obeh kolektivnih sporih SVS se je izkazalo, da je bila to nespodobna ponudba s figo v žepu, saj je dr. Gregor Virant dosegel hiter umik predloga aneksa tako, da je v zameno za ustrezno plačilo pripadnikov Slovenske vojske ostalim javnim uslužbencem želel znižati plačevanje stalne pripravljenosti doma iz 20% na 15% in seveda se skoraj vsi sindikati s tem niso strinjali.
Pred začetkom pogajanj o varčevalnih ukrepih v oktobru letos je SVS ponovno zahteval ureditev ustreznega plačila za delo pripadnikom Slovenske vojske kot pogoj za nadaljnje varčevanje, a se je med pogajanji izkazalo, da se SVS v nepoštenem plačnem sistemu za pripadnike Slovenske vojske sploh ne more pogajati, saj lahko predloge za sklepanje aneksov h KPJS po sami KPJS podajo le sindikati štirih dejavnosti. Na koncu pogajanj pa so vse potrebno podpisali v imenu zaposlenih v Slovenski vojski kar sindikati, ki nimajo niti enega člana v Slovenski vojski, gre za predsednika KNSS - Neodvisnost. Lombar Drago se je kot predsednik konfederacije podpisoval v imenu zaposlenih v Slovenski vojski zato, ker na resornem ministrstvu za delo v kar 10 mesecih še niso uspeli razveljaviti odločb o reprezentativnosti v vojaških poklicih in dejavnosti obrambe pa čeprav je SVS to zahteval že februarja letos, ko jih je KNSS - Neodvisnost izključila.
Sedaj SVS od Ustavnega sodišča zahteva, da le to presodi ustavnost takšnega neenakega in nepoštenega plačevanja pripadnikov Slovenske vojske in razveljavi sporen protiustaven Pravilnik iz lanskega leta ter Zakon o sistemu plač v javnem sektorju v delu, ki je razveljavil do plačne reforme avgusta 2008 veljaven pravilnik Ministrstva za obrambo in s tem povzročil pravno praznino, saj od takrat delo, ki ga pripadnikom Slovenske vojske nalaga obrambni zakon ni več plačljivo. Ob ugotovljeni neustavnosti in razveljavitvi neustavnih določil ter s tem ponovno uveljavitvijo veljavnega Pravilnika do avgusta 2008, bi pripadnikom pripadalo plačilo za pripravljenost na delovnem mestu in določenem kraju kot pred letom 2008 v višini 60% urne postavke. Na ta način bi se popravila pripadnikom Slovenske vojske storjena krivica, ki jo občutijo vsak dan še danes, vsa doslej povzročena škoda zaradi neustavnsoti pa bi se odpravila.
Žalostno je, da morajo vojaki za plačilo svojega dela na Ustavno sodišče po izčrpanih vseh ostalih možnostih za ureditev poštenega plačila s katerimi v treh letih ni bilo možno doseči nič, pa čeprav vlada priznava nepošteno plačevanje a na žalost še vedno tega noče odpraviti.
Slovenska tiskovna agencija Dnevnik
V povezavi Plačilo pripravljenosti so zbrane objave o vseh dozdajšnjih poskusih urejanja plačila pripravljenosti na delovnem mestu in določenem kraju, ki ga za pripadnike Slovenske vojske določa obrambni zakon in se jim takšno delo odreja z ukazi brez možnosti ugovarjanja in stavke.
SVS je v zadnjih treh letih pozval odgovorne k ureditvi dostojnega plačila pripadnikov Slovenske vojske, vključno s vrhovnim poveljnikom oboroženih sil predsednikom Republike Slovenije. Na delovnem in socialnem sodišču smo sprožili dva kolektivna spora in oba izgubili, ker plačilo pripravljenosti na delovnem mestu ali določenem kraju s splošnimi predpisi od plačne reforma leta 2008 ni nikjer določeno. S prvim kolektivnim sporom smo zahtevali plačilo razlike za že opravljeno delo do nadur in v drugem izpodbijali Pravilnik Ministrstva za obrambo, ki je v februarju leta 2013 formaliziral nezakonito in predvsem protiustavno plačevanje pripravljenosti v službi z 20% urne postavke, kot prejemajo plačano stalno pripravljenost drugi javni uslužbenci stalno pripravljeni doma za prihod v službo. Med pravdnima postopkoma na delovnem sodišču v lanskem letu je dr. Gregor Virant sindikatom javnega sektorja predlagal sklenitev Aneksa št. 7 h Kolektivni pogodbi za javni sektor - KPJS, ki bi uredil sporno plačevanje s plačilom v višini 50% urne postavke. Po izgubljenih obeh kolektivnih sporih SVS se je izkazalo, da je bila to nespodobna ponudba s figo v žepu, saj je dr. Gregor Virant dosegel hiter umik predloga aneksa tako, da je v zameno za ustrezno plačilo pripadnikov Slovenske vojske ostalim javnim uslužbencem želel znižati plačevanje stalne pripravljenosti doma iz 20% na 15% in seveda se skoraj vsi sindikati s tem niso strinjali.
Pred začetkom pogajanj o varčevalnih ukrepih v oktobru letos je SVS ponovno zahteval ureditev ustreznega plačila za delo pripadnikom Slovenske vojske kot pogoj za nadaljnje varčevanje, a se je med pogajanji izkazalo, da se SVS v nepoštenem plačnem sistemu za pripadnike Slovenske vojske sploh ne more pogajati, saj lahko predloge za sklepanje aneksov h KPJS po sami KPJS podajo le sindikati štirih dejavnosti. Na koncu pogajanj pa so vse potrebno podpisali v imenu zaposlenih v Slovenski vojski kar sindikati, ki nimajo niti enega člana v Slovenski vojski, gre za predsednika KNSS - Neodvisnost. Lombar Drago se je kot predsednik konfederacije podpisoval v imenu zaposlenih v Slovenski vojski zato, ker na resornem ministrstvu za delo v kar 10 mesecih še niso uspeli razveljaviti odločb o reprezentativnosti v vojaških poklicih in dejavnosti obrambe pa čeprav je SVS to zahteval že februarja letos, ko jih je KNSS - Neodvisnost izključila.
Sedaj SVS od Ustavnega sodišča zahteva, da le to presodi ustavnost takšnega neenakega in nepoštenega plačevanja pripadnikov Slovenske vojske in razveljavi sporen protiustaven Pravilnik iz lanskega leta ter Zakon o sistemu plač v javnem sektorju v delu, ki je razveljavil do plačne reforme avgusta 2008 veljaven pravilnik Ministrstva za obrambo in s tem povzročil pravno praznino, saj od takrat delo, ki ga pripadnikom Slovenske vojske nalaga obrambni zakon ni več plačljivo. Ob ugotovljeni neustavnosti in razveljavitvi neustavnih določil ter s tem ponovno uveljavitvijo veljavnega Pravilnika do avgusta 2008, bi pripadnikom pripadalo plačilo za pripravljenost na delovnem mestu in določenem kraju kot pred letom 2008 v višini 60% urne postavke. Na ta način bi se popravila pripadnikom Slovenske vojske storjena krivica, ki jo občutijo vsak dan še danes, vsa doslej povzročena škoda zaradi neustavnsoti pa bi se odpravila.
Žalostno je, da morajo vojaki za plačilo svojega dela na Ustavno sodišče po izčrpanih vseh ostalih možnostih za ureditev poštenega plačila s katerimi v treh letih ni bilo možno doseči nič, pa čeprav vlada priznava nepošteno plačevanje a na žalost še vedno tega noče odpraviti.