Dopolnilo zahteve Ustavnemu sodišču na osnovi novih dejstev in neustavne prakse pri odpuščanju pripadnikov Slovenske vojske
SVS je danes na osnovi novih dejstev Ustavnemu sodišču ponovno predlagal odločanje o začasnem zadržanju ter absolutni prednostni obravnavi glede že podane zahteve za presojo ustavnosti in zakonitosti določil obrambnega v povezavi s pokojninskim zakonom, zaradi katerih se odpuščajo pripadniki Slovenske vojske pred izpolnitvijo pogojev za upokojitev s polno starostno pokojnino in tako z do 300 evrov nižjo doživljensko starostno pokojnino.
Ponoven predlog je podan z Dopolnilom zahteve s katero je Sindikat vojakov Slovenije dopolnil prvotno zahtevo z dne 19. marca 2014 o kateri smo poročali na dan vložitve zahteve, v povezavi:
Pokojninski in obrambni zakon v presojo ustavnosti zaradi upokojevanja vojaških oseb - dopolnjeno
Od vložene zahteve do danes je prišlo do novih dejstev, ki v celoti potrjujejo prvotno s strani SVS zatrjevano neustavnost Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju 2. Za letos je predvideno, da bo približno 200 pripadnikom enostransko odpovedano delovno razmerje kljub pogodbam o zaposlitvi za nedoločen čas in kot primera sta dva od teh pripadnikov opisana v prvotni zahtevi. Oba sta prejela obvestilo o predvideni prekinitvi delovnega razmerja kakor vsi ostali. Obema bi naj prekinili delovno razmerje v maju do 8. maja a danes je dejstvo glede teh dveh pripadnikov opisanih v prvotni zahtevi takšno, da je enemu bila izdana odločba o prekinitvi delovnega razmerja in je brezposeln, drugi pa je prejel obvestilo o preklicu nameravane prekinitve delovnega razmerja.
Neustavna neenaka obravnava, in to ravno pri dveh pripadnikih opisanih v zahtevi Ustavnemu sodišču, kjer je SVS zatrjeval neustavno neenako obravnavo med pripadniki je posledica več razlogov in dejstev, ki so temelj Dopolnila zahteve in jih lahko povzamemo v nekaj točkah:
- v praksi predpisi, na osnovi katerih se odpušča pripadnike Slovenske vojske ne veljajo za vse enako;
- iz zakonskih razlogov odpuščenim pripadnikom Slovenske vojske Zavod za zaposlovanje ne priznava pravice do nadomestila za čas brezposelnosti po navodilih ministrstva pristojnega za delo;
- ZPIZ-2 je nekonsistenten, sistema starostnega in poklicnega upokojevanja nista povezana in se ne dopolnjujeta:
- v ZPIZ-2 je veliko nejasnosti, ki jih ugotavljajo izvajalci upokojevanja in zaradi katerih brez popravkov zakona upokojevanja ni možno izvajati:
- zaradi nejasnosti je Kapitalska družbe v mesecu aprilu ustavila izvajanje poklicnega upokojevanja, do razjasnitve nejasnosti;
- niti eden od že odpuščenih pripadnikov do danes še ni prejel odločbe o starostni upokojitvi, prejeli so le začasne odločbe, ker po mnenju SVS ni pravne podlage za izdajo odločbe;
- zaradi posebnosti vojaških poklicev predlogu SVS za ukinitev poklicnega upokojevanja in zato ustreznim dvigom plač pripadnikom resorno MDDSZ ne nasprotuje;
- ob izvajanju nasilnih prekinitev delovnega razmerja je izvajalec poklicnega upokojevanja (KAD) prisiljen kršiti Zakon o varovanju osebnih podatkov, saj od ZPIZ-a pridobiva podatke o izpolnitvi pogojev za starostno upokojitev brez pooblastila zavarovancev, ki ga predvideva zakonodaja.
Ne nazadnje je bivši načelnik Generalštaba generalmajor Alojz Šteiner pristal na Zavodu za zaposlovanje, kar je v danes vloženem Dopolnilu zahteve podrobno opisano in je verjetno edinstven primer na zemeljski obli.
V SVS upamo, da bo Ustavno sodišče imelo dovolj posluha za težave vojaških oseb in prednostno obravnavalo zahtevo z dopolnilom in do sprejetja odločitve ustavilo izvajanje za pripadnike Slovenske vojske zelo škodljivih zakonskih določil.