Ustavno sodišče je brez vsebinske obravnave zavrglo 4 zahteve SVS
Ustavno sodišče je v štirih zadevah zavrglo zahteve SVS, v eni ker v presojo ni bil dan predpis ampak interni akt in v drugih treh zato, ker niso ogrožene pravice pripadnikov Slovenske vojske, saj so po njihovih obrazložitvah v odločbah pravice pripadnikov le zmanjšane ali poslabšane. Pripadniki Slovenske vojske smo očitno res drugorazredni državljani, saj je protiustavna neenaka in nezakonita obravnava pripadnikov Slovenske vojske za Ustavno sodišče sprejemljiva in o tem noče odločati. Z Ustavnim sodiščem se v SVS z odločitvami v vseh štirih zadevah ne moremo strinjati. Kako bomo ukrepali v SVS bo potrebno še proučiti, v zvezi z dvema zavrženima zahtevama (dodatka za dodano dobo in stalnost in MOM ter v tujini) bomo skoraj zagotovo pozvali člane v individualne tožbe. V zvezi z Pravilnikom o letnem dopustu bo SVS sprožil kolektivni spor. V zvezi z civilnimi osebami, ki so obravnavane kot plačan skupina J javnega sektorja pa bomo okrepili sindikalne pritiske v okviru Konfederacije slovenskih sindikatov skupaj s spremljajočim osebjem iz drugih resorjev javnega sektorja.
Povezava na odločbo: U-I-213/14
Evidenčni stavek: V postopku za oceno ustavnosti in zakonitosti predpisa Ustavno sodišče ni pristojno za presojo akta, ki po svoji pravni naravi ni predpis, temveč je interni akt.
V Zahtevi zaradi neustavnega Pravilnika o letnem dopustu smo pripadniki Slovenske vojske ostali brez sodnega varstva. V podobnih primerih je Ustavno sodišče že vsebinsko odločalo. Gre za očitno neenako obravnavo, saj imajo vsi javni uslužbenci na osnovi zakona po dopolnjenih 50 letih dodatnih 5 dni dopusta, pripadniki Slovenske vojske pa na podlagi Pravilnika o katerem Ustavno sodišče noče odločati po dopolnjenem 55 letu, ko nam tako prekinejo delovno razmerje zaradi izpolnitve pogoja za upokojitev.
Povezava na odločbo: U-I-233/13
Izrek: Zahteva za oceno ustavnosti prvega odstavka 98.c člena Zakona o obrambi (Uradni list RS, št. 103/04 – uradno prečiščeno besedilo) ter za oceno ustavnosti in zakonitosti drugega odstavka 3. člena ter prvega odstavka 7. člena Uredbe o plačah in drugih prejemkih pripadnikov Slovenske vojske pri izvajanju obveznosti, prevzetih v mednarodnih organizacijah oziroma z mednarodnimi pogodbami (Uradni list RS, št. 67/08, 98/10, 41/12, 41/13, 47/13 in 96/14) se zavrže.
Evidenčni stavek: Ustavno sodišče zahtevo zavrže, če predlagatelj ne izkaže ogroženosti pravic delavcev.
Povezava na odločbo: U-I-236/13
Izrek: Zahteva za oceno ustavnosti in zakonitosti prvega odstavka 8. člena Uredbe o plačah in drugih prejemkih javnih uslužbencev za delo v tujini (Uradni list RS, št. 14/09, 16/09 – popr., 23/09, 51/10, 67/10, 41/12, 68/12, 47/13 in 96/14) se zavrže.
Evidenčni stavek: Ustavno sodišče zahtevo zavrže, če predlagatelj ne izkaže ogroženosti pravic delavcev.
Povezava na odločbo: U-I-248/13
Izrek: Zahteva za oceno ustavnosti in zakonitosti drugega odstavka 13. člena Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 108/09 – uradno prečiščeno besedilo, 13/10, 59/10, 85/10, 107/10, 46/13 in 50/14), tretjega odstavka 58. člena Zakona o službi v Slovenski vojski (Uradni list RS, št. 68/07) in Uredbe o uvrstitvi formacijskih dolžnosti in nazivov v Slovenski vojski v plačne razrede (Uradni list RS, št. 71/08, 78/08 in 85/10) se zavrže.
Evidenčni stavek: Ustavno sodišče zahtevo zavrže, če predlagatelj ne izkaže ogroženosti pravic delavcev.
V SVS menimo, da se je zopet izkazalo, da je potrebno nekatere stvari dokazati, da lahko narediš druge korake proti cilju. V vseh štirih odločbah je podlaga za nadaljnje korake, saj odločbe dokazujejo mnogo stvari, ki do sedaj niso bile popolnoma jasne in bi zato na delovnem sodišču bili neuspešni. Z v povezavah spodaj objavljenimi odločbami pa bomo lahko uspešni na delovnem sodišču, saj iz prve odločbe izhaja, da gre za splošen delovnopravni akt, o katerem ima delovno sodišče pristojnost odločati (v sodbi kolektivnega spora X Pd 103/14 trdijo, da nimajo pristojnosti), ostale tri odločbe pa jasno potrdijo zmanjšanje ali poslabšanje pravic z nižjimi aktiin v takšni situaciji mora delovno sodišče soditi po zakonu in ne po nižjih predpisih.
Odnos države do svojih vojakov nam je v SVS nerazumljiv in ob tem se resno sprašujemo o smislu služenja domovini, ki se obnaša tako diskriminatorno do svojih vojakov. Sprašujemo se ali
SMO PRIPADNIKI SLOVENSKE VOJSKE RES DRŽAVLJANI BREZ VSEH PRAVIC !